مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

صدای‌ساز و موسیقی سنتی تا خیابان‌های اطراف به گوش می‌رسد. ورودی بوستان تا انتهای مسیری که حالا گذر گردشگری نام گرفته چراغانی و تزئین شده و در دوطرف آن ده‌ها غرفه که هرکدام سوغات و صنایع‌دستی یکی از شهرهای کشورمان را دارند جانمایی شده‌ است.

جشنواره اقوام

همشهری- پریسا نوری: کمی جلوتر بوی خوش ‌آش، کلوچه و غذاهای محلی از سیاه‌چادرهای عشایری که انتهای گذر برپا شده به پیشوازمان می‌آید. اینجا جشنواره اقوام بوستان سهند در منطقه ۱۴ است که با برپایی ۵۰ غرفه سوغات، صنایع‌دستی و غذاهای اقوام پذیرای شهروندان شرق تهران است؛ جشنواره‌ای که به مناسبت هفته گردشگری تا ۲۵ مهر در این بوستان برپاست و با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع شب‌های متفاوتی را برای اهالی شرق تهران رقم می‌زند.

هم فال و هم تماشا
بانوی میانسالی که مشغول خرید آش از سیاه‌چادر عشایری است درباره جشنواره می‌گوید: نوه‌ام را به پارک آورده بودم که متوجه این برنامه شدم و حدود یک ساعتی است مشغول بازدید از غرفه‌ها هستم. این جشنواره برای اهالی منطقه هم فال است و هم تماشا، چون علاوه بر بخش بازارچه سوغات، انواع برنامه‌های تفریحی و سرگرم‌کننده برای خانواده‌ها و بچه‌ها دارد.

جانمایی ۵۰ غرفه خوش‌رنگ و طعم
جشنواره در بخش غربی بوستان و گذر گردشگری در حال برگزاری است. در ۲ طرف گذر ۵۰ غرفه جانمایی شده که در آنها انواع خوراکی‌ها و سوغات شهرهای مختلف کشورمان ازجمله کباب ساجی، رب انار ساوه، ادویه آسیایی، تزئینات سنگی و چرمی، سوهان قم، سفال و سرامیک همدان، عرقیجات گیاهی، سنگ نمک سمنان، باقلوای یزد عرضه می‌شود.

خوراکی‌ها متنوع
تنوع تنقلات و خوراکی‌ها به‌قدری زیاد است که تقریبا اغلب رهگذران و گردشگران در حال خرید هستند و کمتر کسی دست خالی از این گذر خوش‌رنگ و طعم عبور می‌کند. غرفه‌داران خوش‌ذوق که اقلام خوراکی می‌فروشند با تعارف محصولاتشان به رهگذران تلاش می‌کنند علاوه بر بازارگرمی و جذب مشتری، کام همه را شیرین کنند.

عروسک‌های غول‌پیکر
با وجودی که روز اول برپایی جشنواره اقوام در این بوستان است، اما گذر گردشگری مملو از جمعیت شده. افرادی با تن‌پوش‌های عروسکی که خود را شبیه شخصیت‌های محبوب کارتونی کرده‌اند در گوشه و کنار گذر قدم می‌زنند و بازار عکس یادگاری بچه‌ها با آنها داغ است.

بفرمایید استیج فرهنگی
یکی از شادترین بخش‌های جشنواره اقوام، استیج فرهنگی است که در وسط بوستان جانمایی شده و جمعیت بسیاری مشغول تماشای برنامه‌های شاد و متنوع آن هستند. اجرای موسیقی اقوام توسط عروسک‌هایی که تن‌پوش اقوام مختلف از لر، کرد، ترک و بلوچ ‌ به تن دارند، گروه سرود کودکان، پانتومیم، شعبده‌بازی، کنسرت، مسابقه، بخشی از برنامه‌های اجرا شده در استیج است.

فعالیت تا ۲۵ مهر
اگر مایلید که از این جشنواره بازدید کنید می‌توانید تا ۲۵ مهر از ساعت ۱۰ تا ۲۲ به بوستان سهند به نشانی خیابان پاسدار گمنام، بعد از میدان امام‌حسین(ع) مراجعه کنید. استیج فرهنگی با برنامه‌های متنوع سرگرمی از ساعت ۲۰ تا ۲۲ دایر است.


امیر قاسمی رئیس سازمان گردشگری شهرداری تهران، احمد قیومی فرماندار تهران، احمد علوی، رئیس ستاد گردشگری شورای شهر تهران، امیر شهرابی فراهانی شهردار منطقه ۱۴ از مهمانان افتتاحیه جشنواره بودند.

کد خبر 888785
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha